עובדות מעניינות על החלומות שלנו



עובדות מעניינות על החלומות שלנו

נהוג האמין, שבמהלך השינה, המוח שלנו "מעבד" את מה שקרה במשך היום או בזמן אחר של החיים. כלומר, החלומות הם לא יותר מאשר השתקפות של הרגשות שלנו במציאות. כך המדענים חושבים. הם נאבקים עם המסתורין של החלומות במהלך קיום של המדע, והם עדיין יודעים מעט מאוד. אבל כמה דברים הם כן יודעים!

1. הגוף משותק לגמרי במהלך "שינה עמוקה". כך הטבע עשה. אחרת הגוף היה חוזר אחר תנועות ופעולות המתרחשות בחלום. בלוטות הצוואר מפרישות הורמון מיוחד שמשתק את השרירים.

2. גם פרויד, במהלך מחקרי החלומות מצא, שהם מושפעים מגירויים חיצוניים. ורבים מאיתנו יכולים לאשר שצליל של שעון מעורר או רעש אחר יכול להיכנס אל החלום, לעבור מוטציה ולהפוך לחלק ממנו.

3. לחלומות יש "סאבטקסט" נסתר. לכן האנשים המציאו הרבה ספרים שמפרשים חלומות, רק האמינות של ספרות זו מוטלת בספק. אבל אם בחלום אתם רואים אובייקט כמו מזלג או קיר, זה לא אומר שהחלום הוא על זה. סביר להניח שהפריטים האלה מסמלים משהו חשוב ועמוק יותר.

4. מתברר ש- 12% מאנשים יכולים לראות רק חלומות בשחור לבן. והאחרים נהנים מהמחזה הנפלא של צבעים, אשר לפעמים חזקים יותר מאשר במציאות. המדענים לא מסוגלים להסביר מדוע הצבעים בחלום חזקים יותר מצבעים במציאות.

5. בחלומות אנחנו רואים רק את מי שפגשנו מתישהו. החוקרים משוכנעים שזה אכן כך. בכל יום לאורך כל החיים אנו רואים אלפי אנשים, ולכן די קשה לבדוק אם זו אמת או לא.

6. שינה טובה - זה המפתח לשמירה על מערכת העצבים שלנו. בלי זה, אדם יכול לחיות לא הרבה יותר זמן מאשר ללא מים ומזון. קודם נפגע הריכוז ולאחר מכן הגוף מאבד את הטונוס שלו. ואז מתחילים לכאוב העיניים והראש, מופיעים עצבנות ובלבול. ורק אז מופיעות הזיות ומתרחשים שינויים בלתי הפיכים. אם האדם אינו מנצל את ההזדמנות לישון לפחות קצת במהלך תקופה זו – הוא ימות.

7. כולנו חולמים – גם עיוורים, ואפילו בעלי חיים.

8. אנחנו שוכחים את רוב החלומות שלנו - ב- 90% מהמקרים.

9. מדענים לא יכולים להבין מדוע אנשים רואים לפעמים חלומות נבואיים, או נמצאים ב- "חלימה מכוונת". חלימה זו משמשת לטיפול כדי להתמודד עם פחדים ובעיות אחרות. מתברר שמכורים למשחקי וידאו, רואים לעתים קרובות חלומות מכוונים. לכן למרות כל ההיבטים השליליים של משחקי וידאו - הם מפתחים את הריכוז והדמיון, ומלמדים להתנהל בסביבה הווירטואלית.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על החלומות שלנו